cucu hefner


Aku memang suka sangat makan kat fast food tu. Dari aku kecik sampai la, rasa dia tetap maintain. Penah jugak dulu aku terpikir, fast food ni guna bomoh ape. Yela, satu malaysia rasa dia sama kot. Kau pergilah ceruk mana, kalau kata cheese beger, itu lah rasanya. Tidak berubah. Aku ingat lagi, aku punya la seronok dapat happy meal masa mak balik dari kerja. Dapat mainanlah kata ko. Gembira dapat happy meal tu ibarat dapat hadiah hari jadi la masa tu. Gila suka aku kat fast food tu.

Keseronokan fast food tidak terhenti disitu. Masa aku kapel dulu pun situ jugaklah aku tuju untuk makan. Tambah best adegan suap menyuap fries dapat aku buat. Kadang- kadang dia suap ke aku. Gila sayang waktu tu. Paling best aku dinner sama dia depan klcc. orang lain makan kat dalam air cond, aku sama dia take away makan kat luar. Dia kata, romantik gila aku bawak dia makan dinner kat situ. Itu jam, aku punya bangga setinggi menara tu jugak. Satu malam aku tersengeh. heh. Dia jugak selalu cakap, fries fast food tu lagi sedap dari fast food yang lain. Tapi masa tu aku tak penah ambil pot pasal hal yang itu. Tapi kini, bila dah forever alone, baru paham. huh.

Lepas clash, lama jugak aku tak ke situ. Tapi hari ni sengaja aku nak makan fast food tu. Ubah selera. Fast food tu memang dekat benar dengan tempat kerja aku. Aku perati jer dari jauh tiap kali aku balik dari kerja mahupun pergi kerja. Banyak sangat kenangan kat situ. Dari best sampai yang tak best. Tu pasal la aku malas nak lepak situ.

Tapi hari ni aku gagahkan juga kaki aku untuk pergi. Mende dah lamakan. Lagipun tekak aku ni ntah kenapa mengidam nak makan big mac. Dia punya mengidam serupa nak beranak sepuluh woo. sebelum aku kempunan baik aku makan. Aku dah la tak rasa lagi sebahagian nikmat syurga di dunia yaqni malam pertama. Gila rugi woo siapa yang mati tak sempat rasa. 

Aku buka pintu fast food tu aku tengok ramai yang beratur lalu aku masuk. Sementara tunggu giliran aku kuarkan smartfon, aku singgah ke twitter. Saja baca twitt yang sengal- sengal. sampai giliran aku, aku masih leka dengan smartfon.

"en. boleh saya ambil oder"

Suara itu membawa aku kembali ke dalam fast food tu. Aku simpan smartfone aku toleh ke suara itu. Aku paused. Terkesima. Tiada kerdipan dari mata aku. Aku tatap puas wajah itu. Keningnya, matanya, hidungnya, mulutnya, wajahnya, auranya..aduhh... Terus aku tak jadi take away. Aku makan kat situ jer. Makan sambil cuci mata. Itulah desert aku tuk hari tu.

Esoknya aku datang makan kat situ lagi. Tapi kali ni aku bukan nak oder makan jer, tapi aku nak oder no tepon dia sekali. Gila, tak tidur aku malam tadi memikirkannya. Dia tu macam ada magnet dalam diri dia yang buat aku tertarik lagi terpikat. Ada x factor gitu. Jadi malam tu aku membulat kan tekad nak gi mintak jugak no tepon dia.

Dengan berbismillah dalam hati, aku tolak pintu kaca fast food. Kaki yang maju terlebih dahulu harusla kaki kanan der. Ambil berkat konon- konon. Itu jam, gaya aku langkah dah macam nak ambil spm kali kedua da rasa. Time amek oder pun tergagap2. Memang macam cibai mulut aku itu jam. Jantung aku plak boleh berdebar macam first time nak malam pertama. Siyey. Sudahnya aku teroder happy meal. Gementar punya pasal. Jadi tengah hari tu aku makan happy meal dalam kereta jer. Karang makan kat pejabat mampus kene gelak. Itu aku kompom.

Aku masih tak putus harapan, balik dari kerja aku tunggu dia. Aku mesti try dapat kan no dia. Aku dah buat keputusan biar putih tulang jangan putih2 melati. Belum cuba belum tahu kan.

Jam G- Shock aku sekarang pukul 11 malam. Minah ni ot pe hari ni, tak balik- balik. dengan perut aku yang gila lapar, aku masuk nak beli beger. Sambil tu boleh usha dia sekali. Mana tahu dia dah balik ke. Saje nak sportcheck. Usai kunci kereta semua aku gerak ke pintu cermin. Sambil tu mata aku meliar memandang sekeliling, kalau- kalau dia ada kat situ. Sedang elok aku nak tolak pintu cermin tu tiba tiba...

"kedegang!"

"ooopsss..." aku tolak pintu terkena orang. Minah ni pun boleh tahan jalan pandang belakang bisik hati aku. Sebaik dia toleh ke aku sambil menggosokkan kepalanya, lalu mata aku bertentang dengan matanya. Siyey, itu dia. Mulut aku terkunci. Dia terus berlalu meninggalkan aku. Aku pula mara ke depan. Aku paused.

"Bodoh kau buat ape terjegat kat situ!. gi la say something. sory ke.. herrr." suara itu bisik pada telinga aku.

Aku berlari menuju kearahnya. Dia pula sedang panaskan enjin motor duke 200. Pegh rempit jugak minah ni. Sebelum dia nak bla, aku sempat tahan motor dia. Macam biasa, sawan gagap aku menyerang time nak cakap dengan dia.

"eg eg eg... sa sa sa.."
"awak ni gagap ke ape?" aku geleng kepala laju2. selepas 2,3 kali aku tarik nafas dalam2. 

"eg eg cantik motor awak...bukan2 sy nak mintak maaf yg tadi tu..huh."
"tu jer?" 
"tak, sy nak no tel awak." pantas aku cakap.

Tiada jawapan dari dia. Dia hanya tersenyum pada aku. Dia masuk gear satu, dia bla. pergi tinggalkan aku yang tengah termangu- mangu.

Mujur genetik keturunan nenek moyang aku jenis tak mudah putus asa. Lagi2 bab pompuan. kalu tengok salah silah datuk aku, semuanya berjaya. Bukannya berjaya apa. Berjaya kahwin lebih dari satu. Gila playboy atuk aku. patut la aku tengok muka dia sekarang ada sikit- sikit nak macam hefner dah.  Esok malamnya aku datang lagi skali ke fastfood tu. Aku sebenarnya malu jugak nak jumpa tapi bila teringat senyuman dia semalam, aku tebalkan muka. cucu Hefner kene power! 

Macam biasa aku tunggu dia balik kerja. Sementara tunggu aku pekena big mac set besar. Elok molek aku habis makan aku gi basuh tangan. Habis basuh, aku kuarkan smartfone. Ade orang mesej.

"awak stalker saya ek...tu yang sengeh- sengeh tu...awk tangkap gambar saya ke?" Kebetulan dia jugak ada kat situ.

"eh awak!.. mana de... tak caya nah amek tengok." aku tersentak kemudiannya aku hulurkan smartfone padanya. dia amek lalu aku beredar dari situ. tinggalkan dia keseorangan sambil belek smartfon aku.

"awak nak gi mana tu.. ni telefon awak." aku hadiahkn senyuman ke dia lalu aku buat isyarat tangan. I call you back. aku pulang dari fast food dengan senyuman yang menggunung. kompom malam karang aku call. heh.

dalam diam aku doa. harap skandel- skandel aku tak cari aku malam ni... amin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...