Supper Di Bukit Ampang


Aku capai kunci kereta berlambang H buatan korea. Aku buka pintu aku duduk. Cepat-cepat aku hidupkan enjin kereta. Sekali lagi aku lihat pada skrin handset aku kalau-kalau dia mesej lagi. Tiada. Aku jalan.

Dalam perjalanan aku ke rumah sewa dia, otak aku seakan menjadi mesin carian gugel. Mencari lokasi paling elok untuk aku dan dia lepak. Paling penting ia haruslah selamat. Gila bawak anak dara orang keluar malam-malam, bahaya woo. Tengok aje lah dada metro tu. Lurah dada beliau semakin hari semakin dalam aku tengok. Yang pasti pembacanya turut merasa horny hanya dengan membaca dadanya sahaja. Jika diselak halaman di dalam, mana yang lemah iman mahu terpancut segala air aku rasa.

Kereta, aku pandu hati-hati. Tiada yang mendorong aku untuk laju. Sampai di trafik light, terlintas pulak nak tengok wallet merah billabong aku. Tak semena-mena bau tungkik menyelubungi ruang kereta. Aku lemas. Lekas-lekas aku turunkan tingkap. Aku capai ambipur perisa lavender. Aku sedut haruman itu. Aku sedut macam orang asma. Aku terperasan ada orang perhatikan aku. Aku pandang orang yang berada dalam kereta viva itu. Nokharom. awek-awek KPJ tersengih-sengih melihat aku. Aku naikkan tingkap aku semula.  Terasa malu.

Dejey, nak dating apa wallet takde duit hah. Aku tengok jam G-shock cap siam. Jam menunjukkan pukul 10.30 malam. Aku tengok meter minyak. pun kosong. Aku geleng kepala sampai sakit tengkuk. Dejey bebudak ni, tahu guna tapi tak reti nak isi. Haish. Dalam hati, aku doa harap-harap ada petrol pam yang ada mesin atm CIMB.

Usai isi minyak sama keluar duit, handset aku berdering. Aku tak tengok skrin sebab aku yakin dia yang call aku. Aku bilang sama dia.

"Amboi kemain tak sabar-sbar lagi nak dating hah. Sabar lah sayang." Aku gelak bila aku cakap sayang ke dia.
"Mak pun sayang kau jugak. Kau pergi mana?!"

Aduh kantoi! Aku tepuk dahi. Mana aku nak letak muka aku ni der. Kemain gagap aku cakap sama mak aku. Sudahnya, aku angguk sama geleng kepala dengar emak tercinta beletiaq. Mahu tak kena beletiaq, semalam hari ibu pun aku tak wish ke dia. Ucap sayang ke beliau, apatah lagi. Huh. Itu jam aku rasa, lipas sama semut yang ada dalam kereta aku ini pun gelak ke aku. Ini belum lagi aku buka cerita ke dia. Mahu aku kene bahan dengan dia. Seminggu cerita tak habis woo..

Ngam-ngam aku sampai rumah dia, dia call. Kali ini tiada sayang. Mood sayang aku hilang. Aku tengok dia terkedek-kedek tutup pintu pagar depan. Jalan pun sopan santun tapi pakai baju superman. Aku curiga.

"Amboi, tutup pintu kereta aku pun kemain lembut. Tak payah nak sopan sangatlah ngan aku" Aku perli dia.
"Kau ni Zimi, penat aku berlatih depan cermin nak jadi lembut tau." Dia sengih ke aku. Aku masuk gear satu dan aku jalan tinggalkan Taman Semarak.

Dalam perjalanan aku ke bandar metropolitan, dia sibuk tanya aku nak lepak kat mana. Beberapa kali itu juga aku bilang sama dia.

"Biarlah rahsia." Aku guna ayat dia. Tak semena-mena satu cubitan hinggap di paha aku tanpa sempat aku tepis. Adrenalin aku berada di puncak, aku gelak. Dia hilang sabar.

Dia, aku kenal di uni dulu. Aku start rapat dengan dia bila geng aku kene satu kumpulan dengan geng dia dalam kelas purchasing. Pensyarah aku ni pulak boleh buat macam stail kelas tadika. Duduk mengikut turutan nama. Pensyarah aku bilang lagi, cara macam tu senang dia untuk kenal nama dan tahu pelajar yang suka tuang kelas. Itu jam aku rasa bilik tu dah macam bilik tekanan tinggi dah. Kebetulan aku duduk sebelah dia. Aku tengok dia cool jer. Lama-lama aku pun ikut cool macam dia gak. Dia kata, lepak dengan aku boleh masuk air. Lama-lama lepak dengan dia, dengan-dengan dia pun masuk air macam aku gak. Haha!

"Kau ni, suka sangat bawak aku jalan kat tempat gelap kan. Takut aku."
"Lagi gelap lagi baguskan." Balas aku sambil buat muka yang menggairahkan. Ngaummmm!

Tak semena-mena telinga sama rambut aku ditariknya. Itu jam kekiri ke kanan dah kereta tu aku pandu. Kalau kereta belakang follow itu jam, mesti dorang ingat aku tengah beromen. Ala memang minded orang kita kan. Sebenarnya aku pun tak tahu macam mana aku boleh terfikir nak guna jalan tu. Terasa seram sejuk jugak time lalu kat situ. Kiri kanan hutan, kereta pulak boleh banyak yang tak lalu situ.

"Wah cantiknya view KL dari sini. Kita kat mana ni Zimi?"

Gembira gila aku dengar dia cakap macam tu. Muka dia itu jam kalo lu orang tengok boleh nangis woo. Muka kagum kot. Aku bilang sama dia,

"Kau berada dibawah naungan ku. Haha!" Aku gelak jahat ke dia. Dia renung tajam ke aku. Aku sedia untuk diapa-apakan dia. Dan dia..... tapi takde apa-apa pun. Haha.

 Aku bilang sama dia,

"Selamat datang ke Bukit Ampang" Itu jam aku ada rasa macam kepuasan gitu, kembang kempis hidung aku tengok dia excited suruh aku berhenti.

Aku bilang sama dia lagi,

"Ini malam kita dinner kat sini." Dia punyalah seronok, mahu dipeluknya aku time tu. Tetiba badan aku dah ready jer nak kena peluk ngan dia. Malangnya hanya rambut aku yang ditariknya. Katanya geram sama aku. Hati aku bilang, awat tak gigit jer aku. Huh!

Usai parking, aku, dia berlegar-legar di sekeliling situ, cari port terbaik. Bukan port ehem-ehem, tapi port makan car kuew tiau. Dia kata dia suka makan tu. Jadi memang kebetulan pulak kat situ banyak gerai tu.

Aku tengok dia. Dia tengok KL. Dia tengok aku, aku tengok KL. Kali ni aku tengok dia, dia tengok aku. Aku tatap wajah dia. Angin dingin yang sepoi-sepoi melambai lembut ke muka dia sehingga tudungnya menar-nari.

"Order lah sayang. Tu orang tu dah lama tunggu hah." Aku bilang sama dia. Satu sepakan percuma singgah di kaki aku. Aku hanya mampu cakap gol dikala itu.

Usai oder, aku uji dia dengan soalan daya tahan.

"Kau dah tengok KL, dengan aku-aku kau lupakan. Sampai oder makan pun boleh lupa. Lepas tu boleh bagi free kick lak tu. Huh!"
"Ala, sorry la Zimi. Aku terover excited. Aku teringin sangat nak lepak sini sebenarnya. Kau memang terbaik la. Terima kasih Zimi.."
"Aik, tak kan terima kasih jer yang aku dapat. Aku drive punya jauh, terima kasih jer dapat. Huh."
"Abis ko nak apa?"
"Nak kiss.." sambil hulur pipi kanan. Satu lagi free kick kena pada kaki aku. Aku jerit sakit. Kali ni siyes gila punya sakit woo. Dejey punya member.

Usai pusing-pusing KL sama dia, aku hantar dia pulang. Belum sempat dia melangkah keluar dari kereta aku, aku baru perasan dia bukan pakai selipar flipper seperti selalunya. Rupanya dia pakai kasut bunga-bunga. Aku jerit ke dia terkejut. Dia jadi malu-malu. Cepat-cepat, dia keluar dari kereta dan masuk dalam rumah.

Aku terkesima. Patut la hari ini, free kick dia sakit lain macam. Dejey!

amios.

Dedikasi untuk Zuraida. (Z kasi terbalik kata dia masa aku dengan dia tengok iklan PR) Aku pandang dia, aku gelak besar. Haha.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...