cucu hefner#2

Dah nama jantan, pantang nampak betina, dia punya gersang lain macam. time tu la nak tunjuk power. di remnya motor tu kuat -kuat. Yang makan asap aku. Nak tegur, kompom aku kene belasah karang. Yang betina tu pun satu dah tahu tak suka kene kacau, merayau malam-malam buat gapo. bak kata skulluv dalam entry dia...

"nothing good happen after 2 am."

Lampu merah bertukar hijau. aku terus ke highway plus, rempit tu plak belok ke kanan menuju ke Seremban. Hilang segala pencemaran mahu pun kemaksiatan. Aman.

sedang molek aku syok menunggang gaya awie (padahal bawak skuter jer), melintas plak era fazira bertudung pokadot dengan ex5 nya. Aku still cool, cucu hefner kene macho. Aku buat tak tahu awek yang potong tadi.

Awat era motong aku sampai masuk line 2. Aku sengap. Buat tak tahu. tiba-tiba kereta wira depan aku berek mengejut mengelakkan si era. Aku geleng kepala.  Kot ye malu dengan aku jangan la sanggup bunuh bunuh diri, bisik hati aku.

Aku toleh side mirror. Aku nampak lori kontenar tengah laju kat belakang. Aku toleh ke era yang still duk line 2. Kemudian aku toleh semula ke side mirror. Dajey punya era, kot ye nak bunuh diri pun jangan la depan ak bisik hati lagi. Aku pulas trotel untuk menghampiri dia. Semakin aku dekat semakin tu jugak dia cuba menjauhi. Natang minah ni, terasa cun lettew. Ingat aku nak ngorat dia.

Jarum meter dah menunjukkan 130 km. Era masih lagi di line 2 sambil trelar belakang semakin menghampiri. Dengan pulasan yang maksimum akhirnya aku berjaya seiring dengannya. Aku buka wyzer  aku panggil dia dengan isyarat tangan. Sambil tu aku tunjuk ke dia ada lori di belakang. Lalu dia mengekori aku dibelakang. dalam hati, tak sangka aku jadi hero ini hari.

Sebagai cucu hefner aku harus la bersikap gentle terhadap gadis-gadis. Jadi sekali lagi aku mengarahnya untuk jalan dihadapan terlebih dahulu. kini aku membontotinya. tak semena hidung aku tertangkap harum haruan yang menyenangkan minda. itu jam aku terasa dah macam kejar bidadari dah romannya. sempat juga aku mengerling ke plat motornya. biar betul minah ni balik sampai kl naik motor bisik hati lagi.

Lagi 3km sampai simpang nilai. Nak terus kl hantar dia ke, nak balik rumah jer terus bisik hati aku. cucu hefner harus gentle. terngiang-ngiang lagi suara atuk aku. "Argh.. hantar sampai rumah terus jelah"

Sampai di persimpangan nilai dia pun ikut naik. Ke dia yang nak hantar aku balik, ahh sudah bisik hati. aku tetap follow dia di belakang. Sampai di traffik light simpang tiga, aku berenti sebelah dia. Dengan penuh macho dan keunggulan perlahan jer aku buka wizar. terlebih dahulu aku hadiahkan senyuman ke dia bagi dia cair. Disebalik wizar tu hati aku dah berkira da dia ni mesti cun macam emma maembong. tapi aku still cool. pesan atuk, aku tak pernah lupa yang tu.

aku kata ke dia bahaya bawak motor macam tu. Kemudian baru la a dia buka wizar. peghhhh kalah emma. aku telan liur. aku tak dengar suara tapi aku tahu dia cakap terima kasih. aku baca dari mulut dia yang comel tu. hati aku lagi la berbunga bila nampak dia senyum. terbit plak perasaan rasa nak try.

"awak balik mana ni?" aku tanya lepas diam seketika

"balik usim."

aku ingat lagi pesan atuk. perempuan baik tuk laki baik.

lampu merah tukar hijau. aku katup wizar aku bla. terlepas peluang nak ngorat. karang tak pasal-pasal kene tanya rukun solat ada berapa perkara.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...